Украли телефон: що робити

Що робити, якщо вкрали смартфон? На жаль, більшість людей ставлять собі це питання вже після крадіжки, коли рахунок йде на хвилини.

Однак про це потрібно подумати тоді, коли телефон поруч, і виконати певну послідовність дій, які мінімізують ризики в разі крадіжки гаджета.

Масштаби збитків від втрати телефона можуть бути величезними. Смартфон – це ключ до аватару людини в цифровому світі.

Він зберігає приватні фото, відео, контакти, листування, особисті повідомлення, відкриває доступ до історії життя, облікових записів Facebook, Instagram, Viber, Telegram, Gmail, додатків мобільного банкінгу, поштових операторів, операторів таксі, мобільних операторів, медичних сервісів.

Доступ до чуттєвих приватних даних дає зловмиснику надзвичайно широкі можливості для шантажування жертви, спустошення банківських рахунків і "привласнення" її цифрового життя.

ЕП підготувала рекомендації, що потрібно робити в разі крадіжки смартфона і які превентивні заходи потрібно вжити.

Алгоритм дій: якщо вкрали телефон

Крок 1. Заблокувати зв'язок на втраченому телефоні.

Це необхідно зробити, щоб зловмисник не міг скористатися двофакторною авторизацією в банківських, поштових та соціальних сервісах. В іншому випадку крадій зможе змінити паролі доступу до них та отримати над ними контроль.

Необхідно у будь-кого (перехожого, бармена, офіціанта, продавця, таксиста, поліцейського) попросити телефон і зателефонувати своєму мобільному оператору.

Оператор має технічну можливість заблокувати SIM-картку.

Абоненту "Київстар"

необхідно зателефонувати на номер 477 або 0800300466 (дзвінки з номерів мереж фіксованого та мобільного зв'язку України не тарифікуються).

Абоненту треба надати одну з таких інформаційних комбінацій для ідентифікації власника номера:

1. Код PUK1

2. Три номери, на які здійснювалися вихідні дзвінки з орієнтовною датою їх здійснення, та залишкову суму коштів на рахунку абонентського номера.

3. Три номери, на які здійснювалися вихідні дзвінки з орієнтовною датою їх здійснення, та один з останніх переказів коштів із зазначенням дати, суми та номера, на який був здійснений переказ коштів.

4. Будь-яку з останніх скретч-карток чи електронних ваучерів поповнення рахунку та один з останніх переказів коштів із зазначенням дати, суми та номера, на який був здійснений переказ коштів.

Абоненту Vodafone

зателефонувати на номер 222 (безкоштовно з номера "Vodafone Україна") або 0 800 400 222 (безкоштовно з усіх мереж в Україні).

Абоненту необхідно надати одну з таких інформаційних комбінацій для ідентифікації власника номера:

1. PUK-код (вісім цифр, які вказані на пластиковому тримачі від SIM-картки).

2. Два номери, на які абонент найчастіше дзвонив або відправляв повідомлення за останні 30 днів (крім коротких номерів та номерів, що починаються з 0800 або 0900).

Абоненту lifecell

зателефонувати до інформаційно-консультаційного центру lifecell за номером 5433, обрати пункт 5 в головному меню, далі – "Блокування загубленої SIM-картки".

Абоненту необхідно надати таку інформацію для ідентифікації власника номера:

1.Секретне слово (якщо встановлене).

2. Два номери, на які абонент найчастіше телефонував, баланс основного рахунку (якщо не встановлене секретне слово).

3. Інші питання (в разі необхідності).

Якщо номер контрактний, досить назвати повне ім'я власника номера і паспортні дані.

Крок 2. З цього ж телефону подзвонити найближчій людині.

Для чого? Щоб коротко сказати про крадіжку, і що не треба лякатися, якщо хтось буде дзвонити з вкраденого телефону або писати в соцмережах від імені постраждалого.

Найімовірніше, зловмисники будуть просити гроші. Після цього потрібно сповістити про інцидент інших людей, наприклад, за допомогою посту в соцмережі.

Крок 3. Отримати доступ в інтернет.

Слід викликати таксі і поїхати додому, на роботу або в готель, якщо крадіжка відбулася за кордоном.

Також можна попросити продавців магазину з продажу електроніки скористатися комп'ютером, ноутбуком, планшетом чи смартфоном з доступом до інтернету.

В інтернеті потрібно зайти в обліковий запис Google або AppleID. Якщо користувач попередньо налаштував опції безпеки акаунтів і підключив двофакторну ідентифікацію, авторизуватися з нового пристрою в магазині чи готелі буде складніше.

Наприклад, для Google-акаунту потрібно буде скористатися одним з десяти резервних кодів, згенерованих і роздрукованих зазделегідь, або за допомогою резервного номера мобільного телефону, раніше вказаного в налаштуваннях безпеки.

На цей номер Google надішле SMS-код двофакторної ідентифікації.

Після входу в обліковий запис Google потрібно обрати "Управління акаунтом Google" – "Надійний захист акаунту" – "Ваші пристрої" – "Назва вкраденого пристрою" – "Вийти".

Далі потрібно змінити пароль Google-акаунту. У розділі "Управління акаунтом Google" обрати "Особиста інформація" – "Пароль".

У розділі "Управління акаунтом Google" слід зайти в розділ "Безпека", далі – у розділ "Ваші пристрої", потім натиснути на вкрадений пристрій і на "Знайти пристрій", після цього обрати "Очитити пристрій" або "Заблокувати пристрій".

У випадку обрання останньої опції місце перебування телефону можна буде відстежувати на мапі.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Хочете додати 04598.com.ua на головний екран і бути в курсі новин?